.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جزئیات دیدار مجمع نمایندگان روحانی با ضرغامی

اعضای مجمع نمایندگان روحانی مجلس شورای اسلامی نشست خود را در صداوسیما به میزبانی رییس صداوسیما برگزار کردند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایسنا، در این جلسه‌ی صمیمی مهمترین موضوعات اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای طرح و در خصوص آنها اظهارنظر شد.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر رئیس مجمع نمایندگان روحانی مجلس هشتم در آغاز این نشست مشترک با اعلام این که در سالهای اخیر شاهد کارهای بسیار مهمی در صداوسیما بوده‌ایم گفت: رسانه‌ی ملی مهندسی پیام را با تولید برنامه‌های مختلف مورد نیاز مخاطبان بخوبی مدیریت کرده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تهیه و پخش برنامه‌های روشنگرانه با هدف بالا بردن سطح آگاهی مخاطبان را از دیگر دستاوردهای موفق صداوسیما برشمرد و با بیان این که صداوسیما در آگاه کردن مردم در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم سنگ تمام گذاشته است افزود: کار رسانه‌ی ملی کاری بسیار پیچیده و طاقت فرسا است که با به میدان آمدن شبکه‌های متعدد رادیویی و تلویزیونی وابسته به غرب و لزوم مقابله با آنها کار سخت تر و پیچیده تر شده است.

نماینده مردم اصفهان بیان امام راحل که صداوسیما دانشگاه عمومی است را یادآور شد و به دیدار هنرمندان رسانه‌ی ملی با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: همانگونه که بحق رهبر معظم انقلاب صداوسیما را عمده ترین مرکز هدایت فکری جامعه معرفی فرمودند نمایندگان ملت نیز آماده‌اند برای پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی جامعه، رسانه ی ملی را یاری کنند.

وی با بیان این که این جلسه نسبت به جلسات قبلی ما با رییس سازمان صداو سیما مفصل تر بود افزود: اجماع نمایندگان روحانی مجلس بر آن است که عملکرد رسانه ملی به وی‍ژه در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و فیلم های فاخر، پسندیده و قابل ستایش و تقدیر است.

جایگاه و نقش صداوسیما در تبیین و آموزش موضوعاتی چون حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر، توجه بیش از پیش به نیازهای مردم، دوری از اشرافی گری در برنامه های نمایشی و توجه بیشتر به موضوع صرفه جویی و الگوی مصرف، دقت در چگونگی ارائه ارتباط زن و مرد در برنامه‌های صداوسیما و توجه به حساسیت این موضوع، لزوم برنامه ریزی مناسب برای مقابله با شبکه های مخرب ماهواره‌یی که تخریب بنیان خانواده را هدف گرفته‌اند، بیان بیش از پیش دستاوردهای مختلف جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف، شناسایی آسیب های فرهنگ غرب و بیان آنها با هدف آگاهی بخشی به مخاطبان، به تصویر کشیدن تأثیر انقلاب اسلامی در جوامع غیر ایرانی و کشورهای مختلف دنیا، چگونگی ارائه الگویی مطلوب از رسانه‌ی دینی و اسلامی به جهان، ارائه برنامه هایی با هدف روشنگری مکاتب منحرف و لزوم دقت بیشتر در استفاده از کارشناسان دینی از عمده مسائل طرح شده در این جلسه بود.

رییس سازمان صداوسیما نیز با تشکر از اهتمام و توجه نمایندگان روحانی مجلس به مسائل مربوط به رسانه با تشریح برنامه‌ها و سیاستگذاری‌های رسانه‌ی ملی برای پاسخ به نیازهای روز مخاطبان متنوع این رسانه، همراهی و همدلی نمایندگان مجلس با صداوسیما را در شرایط فعلی ضروری دانست و گفت: اولویت کار صداوسیما شناسایی نیازهای مردم و پاسخ شایسته به مطالبات آنها با تولید برنامه های متنوع رادیویی و تلویزیونی است که در این راه از تمام ظرفیت های ممکن و مباح باید استفاده کرد.

ضرغامی مهمترین دغدغه‌ی مدیران صداوسیما را رساندن این رسانه‌ی فرهنگ‌ساز به تراز رسانه‌ای است که دین و اخلاق، امید و آگاهی بارزترین نمود آن باشد.

رییس رسانه‌ی ملی نقش خانواده در سلامت جامعه را یادآور شد و افزود: تخریب نهاد خانواده در دستور کار شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی ماهواره‌یی وابسته به غرب قرار گرفته است و این موضوع وظیفه ی ما را در صیانت از این نهاد مقدس و ارائه الگوهای مناسب از آن سنگین تر کرده است.

در ادامه‌ی این نشست نمونه‌ای از برنامه‌های شبکه‌های مختلف ماهواره‌یی که به زبان فارسی برنامه تولید می کنند پخش شد و نمایندگان روحانی مجلس در جریان آخرین اقدامات و سیاست‌های این شبکه‌ها قرار گرفتند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.066 seconds.